statistics-02.jpg

Mi az ÖN története?

Nagyobb eséllyel lehet „LIKE”-ot gyűjteni egy lecsúszott nadrággal, vagy egy dögös formával, mint egy szélgenerátor vezérlési elvének a bemutatásával. Szélhajú fizikusok találmányairól ritkán olvas az utca embere, a követeléskezelésről, vagy bútorzsanér tervezési trendekről nem is beszélve. Pedig ezeket is el kellene adni valahogy.

Pokoli nehéz megmutatni magukat azoknak a cégeknek, akiknek a terméke, szolgáltatása bonyolultabb, mint egy szelfibot. Hiába forradalmasítaná az építőipart a fűthető üveg technológia, ha a többség szemében ez egy unalmas érthetetlen téma, randa műszaki kifejezésekkel. Elolvasni szinte senki nem fogja a honlapját. Ami azt illeti, lassan mást se, de ebbe most ne menjünk bele.

Egy türelmetlen világban vagyont ér, ha sikerül egy kis időre magunkra irányítani a figyelmet. De hogyan? Mégse tolhatja le a gatyáját minden cégvezető, ha fel akarja hívni a figyelmet a dokumentumkezelő szoftverére! Szerencsére van egy nagyhatású eszköz, amit a kőkorszak óta használ az emberiség, legfeljebb a módszer finomodott az idők során.

A történet mesélés

A történet képes érzelmet kelteni, ezért odafigyelnek rá, beszélnek róla, kiszínezik, továbbadják. Már nem esténként a kályha körül ülve, ilyesmire a ma emberének nincs türelme.

Videóval!

Az ok nagyon egyszerű:

  • Az emberi agy 60.000-szer gyorsabban fogja fel a képi információt, mintha csak olvasná, vagy hallaná.
  • Az ősi vadász és védekező ösztön miatt az agy kiemelten figyel a mozgásra, színekre.
  • Egy jó sztoriba csomagolt mondanivalóra 22-szer tovább emlékszünk, mint natúr információkra.

A jó üzleti videó pont ezt teszi: mozgó képek sorozatával, hangos szóval mesél el egy történetet. A jó sztori, a beszédes képek, a mozgás és a jó előadásmód érdekes. Rövid távon talán nem terjed olyan gyorsan, mint egy hasra esős videó, de hosszú távú hatása verhetetlen.

A fentiekből következik a fordítottja is. Amikor kiáll a cégvezető a kamera elé és elmondja, hogy az ő cége milyen régóta létezik, ő mennyire szereti a szakmáját, a vevők meg őt, az cikis, mert a nézőt nem ez érdekli. Mindkettőt videónak hívják, csak az előbbi hozza, utóbbi elriasztja a vevőt. Vagyis a videó kétélű fegyver, nem tanácsos össze-vissza hadonászni vele.

A jó üzleti videónál hatékonyabbat egyelőre nem nagyon tudnak felmutatni a nemzetközi marketing ügynökségek sem, a világra kiterjedő mérési adatok is ezt támasztják alá. „Minket nem érdekelnek a világtrendek, Magyarországon ez nem így van” – mondanák egyesek. Biztos igazuk van! De a konkurenseiknek is, akik elöl akarnak lenni, amikor a hullám itt is felbukkan. Megnéztük. A hullám a kerítés másik oldalán már tarol! Csak az a kérdés, szörfölni szeretne rajta, vagy fuldokolni benne, amikor rajtunk is átsöpör.

Mi azt mondjuk: minden honlapra videót! Lehetőleg olyat, ami bevételt is termel. Saját története mindennek és mindenkinek van, legfeljebb a saját ötlet és az eszköz hiányzik a látványos tálaláshoz. Itt lép színre az ANYMOTION.HU Ha még csak a történetét keresi, velünk azt is megtalálja.

Mi az ÖN története?
Share this post