statistics-08.jpg

Storytelling videóval – a szerethető marketing eszköz

Storytelling animációval - a szerethető marketing eszköz

– Ha nem értik a termékét, …
– Ha csak fizetett hirdetésekkel tud az első oldalra kerülni, …
– Vagy már mindent kipróbált, hogy kierőszakolja a figyelmet, mégis egy helyben topog, …
Akkor most lazítson, és inkább nézze meg, merre halad a világ.
Mert nagyon úgy néz ki, hogy épp az ellenkező irányba, távolabb a marketing zajtól!

Az emberek már nem vevők sem a hangzavart túlharsogó, erőszakos marketing csörömpölésre, sem a csöndes unalomra. Viszont éhesek minden érdekes sztorira, ami közel hozza még a nehezebben érthető dolgokat is. Kíváncsian figyelik az új irány, a STORYTELLING történeteit és az azokban elrejtett üzeneteket.

„A storytelling nem azt mondja meg, mit és hogyan gondolj, hanem feldob egy témát, ami gondolatot ébreszt.”

Ezért szeretik az emberek. De azért persze lusták és türelmetlenek is, az olvasást lassú macerának tartják. Ezért a kényelmes utat választják és inkább a pörgős videóval bemutatott sztorit nézik meg. Már ha van ilyen.

Miért vonzza mágnesként az egérkurzorokat ez a háromszög? Mert unalmas marketing klisék helyett vizuális élménnyel színezett sztorit ígér. Egy honlap tetején hívogató PLAY gomb, a gyors és szórakoztató ismeretszerzés lehetőségét üzeni.

És ezt imádjuk, mert az agyunk a vizuális információt 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel, mint az írott szöveget. A sztoriba csomagolt, videóval bemutatott szolgáltatást 22-szer könnyebben megértjük, hamarabb beülteti a bogarat és sokkal tovább emlékszünk rá. A nézők 95 százaléka képes visszaidézni egy videón látott üzenetet, és csak 10 százaléka az olvasott szöveg elemeket. A döntéshozó vezetők 59 százaléka inkább videóból tájékozódik, ha van választási lehetősége.

Ez is csak marketing duma lenne? Propaganda helyett pillantsunk a bolygó egészén elvégzett mérések eredményére!

2019-re az internetről érkező minden 10 byte-ból 8 „videó byte” lesz, és az arány már most is több, mint 3-szoros, a hagyományos tartalom kárára. Ebből bonyolult matek nélkül is levezethető, hogy nem igazán a sablon mondatokkal fárasztó hírleveleké a jövő, de már a jelen sem. Persze a videó önmagában nem csodaszer. Ha nem ad gyorsan érthető, érdekes látványt és érzelmet, a néző szigorú ítéletet hoz:

Ellenben jó hír a szórakoztató sztorival operáló videókról: Egy honlapra linkelt, magas nézettségű ismertető Youtube videó átlagosan 53-szorosra növeli az első oldali Google találat esélyét!

Storytelling videóval – a szerethető marketing eszköz
Share this post